2013. április 5., péntek

Adj egy felest, meg egy kólát a gyereknek!


Csak mert megint roppant naprakész vagyok, mesélek az idei húsvétunkról. A készülődés sajnos elmaradt, lélekben és fizikailag egyaránt. Bánom, de egyszerűen nem maradt szabad vegyértékem, bízom benne, jövőre újra lesz.

Húsvét vasárnapjának hajnalán zuhogó esőben érkeztünk a házhoz, és nem akartam elhinni, hogy március végén annyira hideg van, hogy látom a leheletem.  Bekapcsoltam a radiátort a bázis szobában, és miközben pakoltam ki a hátizsákot azon morfondíroztam, mennyire morbid, hogy húsvétkor nyúlpörköltet fogunk ebédelni nokedlivel. Amint ezt végiggondoltam, azon nyomban fel is tűnt, hogy pusztán egy üveg savanyú uborka árválkodik már a táskában, se pörkölt, se nokedli. Bizony az én drága uram, aki vállalta a pakolást, csak azt tette el, amit a konyhapultra készítettem előző este, a hűtőbe már nem nézett be.
Mivel vág az eszem, mint a borotva, az is rögtön tudatosult bennem, hogy: ünnep van + vasárnap is van + kicsi faluban vagyunk = minden zárva van → nem lesz mit ennünk.

Az én bűnbánó uram nem akart értékes munkaidőt veszíteni a Városba autókázással, szerinte a kedvenc pizzériánk úgyis kinyit a szokott időben 11-kor, és lesz habzsi-dőzsi.
Bele is bújtunk divatos munkagúnyánkba, én eljegyeztem magam a felmosó vödörrel, emberem pedig a malteroskanállal. Mikor már nagyon éhesek voltunk, felhívta a pizzeriát, de biza húsvétkor, nem volt, aki felvegye a telefont. Aztán eszünkbe jutott, hogy korábban láttunk a faluban egy házat, XY kávézója felirattal a homlokzatán.
- A kávézókban sütit is lehet kapni!
- Vagy brióst, sajtos kiflit! Na, gyerünk!

Nem akartuk átöltözéssel húzni az időt, emberem autójába pedig nem lehet koszosan beülni, így felvettük az ünneplő munkáskesztyűt, és irány a kávézó gyalogszerrel. Időközben az időjárás egészen csodásra fordult, a márciusi szél romantikusan csapkodta a havat az arcunkba. Dalolni támadt kedvem, méghozzá egy klasszikust: "Miért nincs nyáron , az volna jó, ha volna hó, de nem van." 

a Nyúl bosszúja
A kávézó, láss csodát, nyitva volt, ám belépve a pultot támasztók tekintetéből rögtön kiolvashattuk, itt bizony nem kávéból fogyasztanak a legtöbbet.
No, elég az hozzá, hogy az ünnepi ebédként burgonyaszirmot eszegettünk Sport szelettel, amit ezek után már mindegy alapon kólával öblítettünk le. Közben egy nagyképernyőn Piedone aprította a rosszfiúkat. Még jó, hogy nem öltöztünk át, így a remek ebéd mellett mienk lehetett az egy vérből valók vagyunk te meg én érzése is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése