2013. január 27., vasárnap

Nagyon okos idegenek


Vajon miért van az, hogy teljesen ismeretlen emberek időről időre megállítanak, hogy felhívják valamire a figyelmemet a gyerekemmel kapcsolatban. Csak három példát említenék az utóbbi két nap terméséből.

Nézelődünk a csarnokban, mikor egy bácsi megkérdezi:
- Ugye van sapkája a kisfiúnak?
Gyorsan megnyugtatom, hogy van bizony, sőt kesztyűje is, csak mindkettőt levettem róla a benti melegben (ahogy láthatóan a többi szülő is teszi).

Megyünk az utcán, egy bácsi pedig Marci nadrág alól kikandikáló cipője orrát vizslatva megállapítja:
- Úgy látom, nem valami meleg a cipőd!
WTF?!? Salus bélelt bakancsa van amúgy, vastag harisnyával hordja, de egyébként mi köze is van hozzá?

Szintén csarnokos élmény- és nem először esett meg-, hogy egy néni megkérdezte, tudom-e, hogy sántít a gyerekem, és azt ajánlja, járassam tornára. Én pedig, mint már annyiszor, most is udvariasan megköszönöm a figyelmeztetést, igen, igen tornára is járunk, mert roppant felelősségteljes anya vagyok ám.

Kíváncsi vagyok, mit gondolnak ezek a - szeretném remélni - jóindulatú emberek? Ha valaki repkedő mínuszokban nem öltözteti fel rendesen, vagy a teljesen laikusok számára is láthatóan fejlesztésre szoruló gyerekét nem viszi szakemberhez, az ő figyelmeztetésükre majd meg fogja tenni? Mit érnek el ezzel?
A világon semmit azon kívül, hogy szereznek nekem néhány rossz pillanatot, mert amilyen buta vagyok, foglalkozom velük…

5 megjegyzés:

  1. hát én már biztos azt válaszoltam volna, hogy mit gondol nem adok télen sapkát a gyerekre??? A másik kettőnek meg minimum a "semmi köze hozzá" dukál....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akarok durva lenni velük, nem hiszem, hogy rosszindulatból "szólnak be", csak tényleg nem értem, mit remélnek tőle?

      Törlés
  2. Nemrég láttam babauszin,ahogy egy apuka lenyalja a leesett cumit és bedugja a gyerek szájába. Majdnem hánytam. Nyelvemen volt, hogy megkérdezzem ő mit szóla ha egy nyálas kanalat adnának neki a leveshez, és amúgy mi van a fogaival, van-e fogköve, szóval a szájflórája rendben van-e? De aztán nem szóltam, mert végül is semmi közöm hozzájuk. Hát erről világosítanám fel őket is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még emlékszem a nudista nénire, akit helyre tettél az uszodában… :)

      Törlés
    2. az már közszeméremsértés volt :)

      Törlés