2013. március 1., péntek

Biológus gyerek vagyok


Nem lombikban születtem
XY kromoszómák
keverednek énbennem

Több versszakkal nem terhellek benneteket e meglehetősen szexista, férfiközpontú, a ’60-as évek elején született és egy bizonyos embertípus által országszerte dudorászott nótából. Ifjú koromban öt évig én is eme embertípushoz tartoztam, aztán másfelé terelt az élet, de, mint látjátok, a lényeg megmaradt.
Az egyetemi évek alatt kiérdemeltem a Villámpipettázó nevet, amit konkrétan a szerves kémia gyakorlatoknak köszönhettem, mert a munka-párom, legalábbis elmondása szerint, még fel sem fogta a feladatot, mikor én már, pik-pik-pik, bele is csorgattam a megfelelő szereket a megfelelő edényekbe.

Ennek az egész történetnek csupán annyi köze van a mostani bejegyzéshez, hogy az uram megtisztelt a Villám-csempeszedő névvel, miután múlt vasárnap, pik-pik-pik, megszabadítottam a házat az összes járólaptól (kivéve azt a néhány ragaszkodót a WC-ben, de rövidesen azoknak is végük) emberem alig győzte kifelé talicskázni.

csempetenger
hajó a csempetengeren

A héten befejeződtek a villanyszerelési munkák, és tovább dolgoztak a kőművesek. Egy régi ház mindig tartogat meglepetéseket, és sajnos általában nem olyanokat, amik pénzt hoznak a konyhára. Nálunk pl. kiderült, hogy az egybenyitott helyiségek mennyezete nincs ám egyvonalban,  2-3 centis eltérés van köztük. Ezért aztán gipszkarton álmennyezetet kap az élet-terünk. Kint volt a víz-fűtésszerelő is, tegnap megkaptuk az árajánlatot, amit, miután az enyhe szívrohamból magunkhoz tértünk, még emésztenünk kell…

Ezen a hétvégén legalább az egyik napon normálisan fogunk kinézni, és nem polár pulcsiban, összeragadt, portól ősz hajjal, bakancsban prezentáljuk a melós divatot. Belepillantunk ugyanis a házfelújítás egyik legjobb részébe: csempét és járólapot fogunk nézegetni. 

decemberig már nem szeretnék ilyen sapkákat látni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése