2012. augusztus 16., csütörtök

Tejben, vajban


Korábban írtam már Maci tej- és tojásfehérje érzékenységéről. Az elmúlt évben nem okozott különösebb gondot a diéta, tudtam változatosan főzni mentes módon is. Amellett volt mire hivatkoznom a buszon, piacon rendszeresen csokit, ilyen-olyan péksüteményt kínálgató néniknek, hogy nagyon köszönjük, de miért nem fogadjuk el. Nem is értem, miért hiszi sok felnőtt, hogy a gyerekeknek mindenáron édességgel kell kedveskedni?!?

Mivel a tavalyi bőrteszt és a gasztroenterológus szerint a tejallergiáját addigra voltaképpen már kinőtte (minimális volt a bepirosodás) néhány hónappal ezelőtt lassan elkezdtem bevezetni bizonyos tejtermékeket (vaj, tejszín, tejföl), de nativ tejet, kefírt, joghurtot mostanáig nem kóstolt.

Múlt héten ismét megjelentünk az allergológián, ezúttal tíz allergénnel szembeni bőrreakciót néztek, ééééééés a tejfehérje-érzékenység hivatalosan is a múlté. A tojásfehérje továbbra is heveny pirosodást váltott ki, de annyi baj legyen, remélhetőleg kinövi azt is, ha pedig mégsem, na bumm.
Az allergológus szerint a bőrteszt nem ad száz százalékos eredményt, ha azt szeretnék menjünk el terheléses vizsgálatra, de azt gondolom, esetünkben ez szükségtelen, és ezzel ő is egyetértett.
Tehát egy hete apróságunk fokozatosan ismerkedik a tejjel, jelenleg 30 ml-t iszik a reggeli tápszeréhez, semmi reakciót nem vettem észre azon kívül, hogy üres lett a cumisüveg.

Annyira örülök, alakul minden, ahogy kell!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése