2017. augusztus 2., szerda

Meglepetés


A virágoskertben általában hagyom magot érlelni a növényeket, szeretem ahogy a következő évben itt is, ott is előbukkannak az utódok. Legtöbbször nem is nyúlok hozzájuk, nem ültetem máshová, pont ott vannak a legjobb helyen, ahová a szél szeszélye szórta őket. Az alliteráció becsület szavamra teljesen véletlen, de már nincs kedvem szinonimát keresni...

Néhány hete azonban egy  ismeretlen albérlő dugta ki a fejét a földből. Kezdetben amarilliszre emlékeztetett, vastag szára zöld bimbóban végződött. 





De a szár egyre növekedett, levelek viszont nem jelentek meg. Csaknem méteres magasságot ért el, mikor a bimbó fesleni kezdett. 




Őszintén, a titokzatos kezdet után valami csodás virágot vártam, ám a nyúlánk száron hintázó fakó rózsaszín liliomszerű virágzat nem állít meg senkit, aki elsétál mellette. Azért én szeretem. Nagyon kíváncsi lennék a nevére, és arra, hogyan került hozzám.



Apró-talpú méretarány. 


8 megjegyzés:

  1. Nerine Bowdeni. Nagyon ritkan latni itthoni kertekben. http://www.botanikaland.hu/nerine-bowdenii/csillogo-pirosliliom/

    VálaszTörlés
  2. Ezek szerint nagy megtiszteltetés, hogy hozzád talált. Megnéztem a Bory várat, online, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmet, érdekes, ha arra járunk, megnézzük.Azon a háborús szétlövésén kiakadtam, de ilyenek a katonák, sajnos. S csodálatom az építőt, a kitartását. Van még egy alapítvány által megőrzött, de nem látogatható hasonló "életmű" a Borsos Miklós feleségéé, a Kéry Ilona kertje Tihanyban. Azért az nincs ennyire topon, zárt is,s azt hiszem nem is fejlesztik, de megőrizték. Így múlik el a világ dicsősége, avagy az ember halálával az a szépség, amiért ő harcolt, küzdött, egy életet fektetett bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy is érzem magam, most már maradjon is velünk és szaporodjon. A Bory-várat szépen karban tartják az örökösök, ill. az alapítványuk, és a város is szívügyének tekinti. Így van ez jól. Kéry Ilona kertjét olyan szívesen megnézném, sajnos én is csak az oroszlános kapuig jutottam néhány éve, a te ajánlásodnak köszönhetően rendeltem meg anno a könyvét, egyik kedvencem :)

      Törlés
    2. Ezt is a bejegyzésedhez írtak miatt olvasom most újra.

      Törlés
  3. Ó, nekem nagyon tetszik, csinoska! :)
    Popianyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbálok még beszerezni hagymát, és remélem elszaporodik, akkor igazán attrakció lesz a sok levél nélküli virág!

      Törlés
  4. Közben én is kutakodtam a Botanikaland oldalán (Szuper honlap, köszönöm, Kata!), és szerintem inkább illatos japán amarillisz a titokzatos jövevény neve. http://www.botanikaland.hu/lycoris-squamigera/illatos-japanamarillisz/ Stimmel, hogy nem egyszerre fejleszt levelet és szárat, emlékszem is, hogy tavasszal tavaly és idén is nőtt itt amarillisz-szerű levélrózsa, de nem virágzott, így el is feledkeztem róla. Kellemes, nem tolakodó illata van, engem az akácra emlékeztet. A leírás szerint nem szereti a bolygatást, ültetés után esetleg évekig nem virágzik. Visszagondolva, szerintem a mamámtól három éve kapott liliomhagymákkal került hozzám, eddig pihent ezek szerint.

    VálaszTörlés