2013. augusztus 2., péntek

Padlót fogtunk

az árajánlattól, amit az egykori nappali, most két háló csaphornyos parkettájának felújításáról kaptunk. A parkettás ember körülnézett, fújt egyet, majd azzal indította a mondókáját, hogy ő a helyünkben biztosan nem költene erre. Ennyit. Sok helyen kellene pótolni, az évekig tartó kandallós fűtés nem használt neki, meg is volt égve itt-ott, egy helyen megázott, mozgott, nyikorgott, és persze az építkezés sem lendített az állapotán. Azt pedig ugyan már csak a felszedés után láttam, de rengeteg hamu is bement alá. Így aztán bármennyire tetszett és szerettük volna rendbe hozatni, győzött a Harpagon-énünk, és a szalagparketta mellett döntöttünk.

A múlt hetem nemcsak a csiszolásról szólt hát, hanem a parketta felszedéséről és a pincébe való lehordásáról is. A ragasztó alig tartotta, szinte egyben jött fel az egész, sokszor nem is kellett használnom a vésőt-kalapácsot, puszta kézzel is szét tudtam szedni. Jó nagy halom lett belőle lent a pincében, még szépen fel kell pakolni rakásba, majd pihenésképpen egyszer megcsinálom.



A parketta felszedése egy újabb nem várt tételt hozott magával, nevezetesen betonozhattunk ismét. A tölgyparketta jóval vastagabb volt a lamináltnál, és még így is vékonyabb egy-két milliméterrel a szomszédos járólapokkal borított helyiségnél. Múlt héten jött hát három barnára sült, izmos, még az instant kávémat is megdicsérő férfiú, és világraszóló aljzatot varázsoltak a két hálóba. 
Nagyon szerettem őket azért, mert vigyáztak az útjukba kerülő padlóra, hullámkartonból utat raktak maguknak, arra csöpögjön a padlopon, ha egyáltalán.




Vagy csak hallották már hírét az uramnak, akinek ha választani kellene a járólapok és köztem, nem biztos, hogy én nyernék… 

a vetélytárs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése