2013. május 10., péntek

Hinta, palinta, palinta, palinta…


énekelte Marcink nem is olyan régen a napi TSMT torna közben a dalocskát. Már nem énekli, inkább rettentően tiltakozik mindenféle hintázás ellen, mert szerinte a hinta, ezt figyeljétek, kemény.
Szóval mostanában nem igazán van üzemben ez a jó kis fejlesztőeszköz, legfeljebb nekem támad hintázhatnékom néha.

Még tavaly láttam a prototípusát a BHRG-nél, ahová csoportos tornára járunk, és Szilvi, az ottani terapeutánk elárulta, ő varrta saját kezével. Varrni ugyan nem tudok, illetve kézzel kicsit igen, géppel sehogyan, de elhatároztam rögtön, Marcinak kell egy ilyen. Vettem hát erős bútorvásznat (140 cm szélesből 2m-t) egy varrónő körbeszegte, és a két rövidebb oldalára bújtatót varrt. Az uram vett hintakötelet ill. hintakampót valamelyik barkácsboltban, a kampót a plafonba fúrta, a kötelet befűztem, felakasztottam, kész is a szobahinta  kevesebb, mint ötezer forintból.




Marci az elején rendkívül élvezte, belefektettem és ficánkolt, mint egy halacska. Sokoldalúan használható, lehet hintáztatni előre-hátra, jobbra-balra, körbe-körbe. Volt egy igen jó feladatunk, hasra fordítottam a kismókust, és lengés közben különböző tárgyakat adtam a kezébe (mindkét kezével meg kellett fognia), majd ugyancsak lengés közben próbálta egy dobozba ejteni. Én is kipróbáltam, tényleg megdolgoztatja az idegrendszert, utána csak úgy bizsergett a fejem.

mikor nincs használatban, rendkívül dekoratív megoldással a karnishoz erősítem
Mivel pár hete tart már a hintafóbia, megpróbáltuk mással helyettesíteni. Kár, hogy az új hintánkat alig látjuk, de ha mégis, akkor azért többnyire hajlandó edzeni.


4 megjegyzés:

  1. De édes ahogy kacag!:-)))
    És csak bírja, ez a hinta, a sok edzést!;-)
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, a Kiskrampusz meddig bírná, az uram mindig hamarabb kidől :))
      Nektek is szépet!

      Törlés
  2. Nagyon aranyos! :)
    A hinták pedig szuperek! Hú, ilyen (mármint a zöldre gondolok :D ) kellene nekünk is, köszi, hogy leírtad, hogy miből, hogy. Mert készen véve nagyon drágák... Akkor ebben akár egyedül is lehet a TSMT-feladatok lóbálós részeit csinálni? Mert pár anyuka írta, hogy egyedül szokta, de el nem tudtam képzelni, hogy hogy. De szerintem akkor így.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Koppintható :)
      Igen, Szilvi pont olyan anyukáknak találta ki, akik nem bírják el egyedül a gyerkőiket, mert ez hasonlóan dolgoztatja az idegrendszert, mint a lóbálás. Keresztben kell belefektetni a gyereket, elég nagy, erős, sokáig lehet majd használni. Amúgy én is egyedül lengetem Marcit, lefektetem, megfogom a derekát, felállok, és úgy. Még elbírom, ő pedig hasonlóan élvezi, mint a videón. Ha csak ülök, és a kezét fogva fordítom fejjel lefelé, félek, hogy meghúzom a csuklóját, és nem is érzem olyan intenzívnek a mozgást.

      Törlés