2012. december 17., hétfő

Adventi csemege: sült Trabant


Nézzétek el nekem, hogy megint le vagyok maradva az eseményekhez képest, az Ünnep (ahogy minden évben, szóval nincs ebben semmi meglepő) idén is kezd a fejemre nőni.

Szegény Mikulás, aki alkalmazkodva az uram időbeosztásához 6-án nagyon este csempészte be csomagjait, nem is sejtette, hogy milyen gyors és dicstelen vége lesz az egyébként legnagyobb örömöt kiváltó ajándékának.
Gondoltam, segítek kicsit a nagyszakállúnak, és napokig hímeztem a két zsákot (a minták egy korábbi Praktika mellékletből valók) melyekbe aszalt gyümölcsöket, magokat rejtett el. 



Nálunk a Mikulás a felnőttekről sem feledkezik meg, nekem egy kerámiapengéjű kést hozott, mert azzal szebben szeletelhető a kolbász (nem vicc, tényleg ezért kaptam). Egyébként nagyon megdolgozott a kést rejtő originál zörgős-piros zacskóért, pár nappal az ünnep előtt egy teljesen lerabolt teszkós édességes pult előtt kapott el egy eladót, aki először röhögött, majd eszébe jutott, látott még egy zacskót valamelyik raklap alatt a liszteknél. És tényleg ott volt, már csak le kellett hasalni érte!

Lényeg, mi lényeg, az este kétéves főszereplőjét totálisan hidegen hagyta úgy a szépen hímzett zsák, mint a tartalma, ellenben azonnal rárepült a csomag mellett mosolygó játék Trabantra. Benzinvére van! – örömködött az én uram, de ezen nem lepődtünk meg, miután a gyerekünk a saját nevét még nem tudja rendesen kimondani, de például azt, hogy Yamaha igen…

A Mikulás utáni vasárnapon, miközben a vacsorát készítettem, láttam én a szemem sarkából, hogy Marci a sütő körül sertepertél. Az is átvillant az agyamon, hogy megnézem, nem pakolt-e bele valamit. Aztán ezzel a lendülettel el is felejtettem, majd kicsivel később szépen tepsibe tettem a másnapi ebédet, sütőt bekapcsoltam és leültünk vacsorázni. Igen jó sütőnk van, nem enged ki se szagot, se gőzt, így elég sokára vette észre az uram, hogy mintha valami égne…



A Mikulás Trabantjából ennyi maradt, ez is csak azért, mert fémből van, a műanyag részei mind füstté váltak.



Tanulság? Több is van.
  1. Mostantól nemcsak a mosógépet kell átnéznem használat előtt, hanem a sütőt is.
  2. Ki kell cserélni az elemet a füstérzékelőben, mert csak a denevérek által hallható sípolásra futotta tőle.
  3. A sütőbe égett műanyagtól nem kell megijedni, remekül lejön, ha meleg vízzel áztatjuk, és tortalapáttal kapargatjuk.
  4. A legközelebbi sütést ne estére időzítsük, mert a kaland során a gyermek úgy felpörög, hogy utána lehetetlen ágyba dugni, csak szaladgál körbe-körbe, és kántálja: Baba kópé, Trabant kuka…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése