2012. január 8., vasárnap

Zöldülök

Egyelőre én, a családom pedig igyekszik követni, vagy legalábbis nem tiltakozik.

No nem vagyok méregzöld, inkább csak borsózöld, de ami késik, nem múlik. Terveim vannak bőségesen, egyiken-másikon csak elnézően mosolyognak, az uram szerint bármit is tervezek, csak kettő lesz a kezem, a nap pedig csak 24 órából fog állni…

Lássuk, meddig jutottam:

Tisztálkodás, kényeztetés:

Pár hónapja már nem használunk tusfürdőt, helyette természetes anyagokból készült szappanokat vettem. Kb. egy hónapja találtam a Meskán egy eladót, akitől több szappant is vásároltam már, szeretemszappanokat. Testápolót nem használunk, ezek a szappanok pótolják azt is.

Tőle vettem arckrémet, kézkrémet, dezodort is, mindegyikkel nagyon elégedett vagyok, és az sem utolsó szempont, hogy egyáltalán nem drágábbak, mint a bolti termékek. Közben egyre lelkesebb vagyok, mert rájöttem, nem nagy ördöngösség ezeket saját kezűleg elkészíteni. Nagyon izgat a szappankészítés, krémkeverés, ha elköltözünk innen, és lesz végre helyem, biztosan kipróbálom. Addig is gyűjtögetem a recepteket, ötleteket.

Jut eszembe, a múltkor láttam a bionéninél egy szappant, ami a leírás szerint samponként is használható. Akkor nem vettem meg, nem is tudom, miért, de legközelebb tutira kipróbálom, és ha beválik, a sampon is kipipálható.

Hátra vannak még a dekor kozmetikumok. Hm…kemény dió, mert szeretem a sminktelennek álcázott sminket, akár itthonra is. Alapozóról, szem- és szemöldökceruzáról, szempillafestékről, pirosítóról, alkalomra szemhéjfestékről nem akarok lemondani. Ezen még töröm a fejem, eddig csak egy termék családot találtam. Árában ott van, ahol az eddig vásárolt arcpingálóim, de csak online boltban láttam, márpedig legalább egyszer ki kell próbálnom őket, mielőtt megvenném…

Mosás:

Már évek óta mosópor-mosószóda keverékével mosok, és ecettel öblítek. A foltokat pedig mosószappannal szedem ki. Az eredménnyel elégedett vagyok, bár igaz, ami igaz, soha nem koszosak a ruháink úgy istenigazából. A foltokat nem engedem beszáradni, ha nincs időm kimosni, legalább beáztatom a ruhákat, így könnyebb kiszedni őket.

Elhatároztam, hogy elhagyom a mosóport, helyette kipróbáltam a mosódiót. Jónak tűnik, most fogyott el a próbacsomag, holnap megyünk Marcussal a bionénihez és veszünk egy nagyobb kiszerelésűt.

Mosogatás:

Van mosogatógépem, amihez nem bio tablettát használok, hanem lidliset, itten van egy sötét folt, a kézi mosogatást viszont már évek óta lebomló cuccossal abszolválom.

Takarítás:

Itt is vannak hiányosságok, az ecetes szanitertisztítás oké, és nem használunk klotyóillatosítót, de a polcon ott figyelget egy doboz Flórasept, amivel hetente kipucolom a WC-t és a kádat. A hangulat fellendítéséről a legkisebb helyiségben narancsos illóolaj gondoskodik. A mosószóda nem vált be nekem, mint mosogató- és takarítószer, többszörös öblítés után is ott voltak maradványai az edényeken és a csempén. Nem túl víztakarékos… kell találnom valami jobbat.

Ami pedig a fentebb emlegetett két kezet, 24 órás napot, és az uram elnéző mosolyát illeti, az nem a szappankészítési terveimnek, hanem a szappankészítési ÉS a többi nagyszabású tervemnek, szólt. Úgyis, mint sok-sok kötés, horgolás, varrás, hímzés, családot ellátó konyhakert, tyúkok, disznó, esetleg kecskék, ha bejön a dolog, tojáseladás, tésztagyúrás ….stb. Ja és persze fotózással pénzkeresés, és a házi tűzhely őrzése, anya és feleség lét.

Ha jól meggondolom, tényleg elég utópisztikus, de nem bánom. Sok terv kell, hogy lehessen később válogatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése