2017. december 10., vasárnap

Baratti öböl


Jelet kaptam. Ma reggel megtaláltam a hónapokkal ezelőtt eltűnt farmeromat. A zsebében pedig nem más lapult, mint egy szalvéta, amibe egy toszkán fagyizóban tekerték a tölcsért még májusban. Azt hiszem, itt az ideje, hogy befejezzem beszámolómat, és mutassak még néhány képet rövidke itáliai utunkról, és ha ezen a hideg  decemberi napon van kedvetek egy kis itáliai tavaszhoz, tartsatok velem!

Bár úti célunk Toszkána, azon belül is az erődvárosok, és persze az odavezető kanyargós utak felfedezése volt, látni szerettük volna a tengert is, legalább egy napra. A Baratti öblöt választottuk, és milyen jól tettük! A szezonban nyilván zsúfolt  tengerpart most teljesen üres volt, és elképesztően szép. 













Mindenfelé nőtt itt egy pozsgás növény, virága a kristályvirághoz hasonló színű-formájú, csak éppen tenyérnyi méretű. Hoztam róla néhány hajtást, itthon elültettem, meg is fogantak, nyáron nagyot nőttek, remélem jövőre virágozni is fognak.  



A hegytetőn magasodó, közeli Populonia - ki hinné - szintén etruszk alapítású. A városka csupán néhány utcából áll, a legtöbb házban kézműves boltok működnek, de a kedves-ódon hangulat és a gyönyörű kilátás miatt megérte fölkapaszkodni ide.












Varázslatos volt ez a hét, ezt a pár soros bejegyzést is több, mint egy órája írom, annyit merengtem a képeken. Remélem, visszatérünk még ide, és megmutathatjuk a gyerekeinknek is. A bodzával kevert akácillat számomra összekapcsolódott ezzel a csodás vidékkel, azóta ha megérzem, már látom is magam előtt az évszázados terrakotta falakat és a ciprusokkal tűzdelt, csendben álmodó zöld dombok végtelenjét.  





6 megjegyzés:

  1. A fotók alapján tényleg csodás hely, jól elkaptátok a hangulatát. Ilyen szarvasos kopogtatót még nem láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok-sok kopogtatót fényképeztem. Meg ablakokat, postaládákat, és kerteket, Máriákat kisdedekkel, és kávéscsészéket, és.... :)

      Törlés
  2. Pár évvel ezelőtt voltam Toszkánában, nagyjából arrafelé, amerre Ti is jártatok.
    Gyönyörű, csodálatos, engem is visszahúz a szívem.
    Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bízom benne, hogy nem utoljára jártunk ott, kíváncsi vagyok, milyen lehet mondjuk októberben.

      Törlés
  3. Kiváló hely a pihenésre. Érdemes megnézni Elba szigetét is. A Baratti öböl nyáron sem zsúfolt (a többi tengerparthoz képest), talán köszönhető ez annak, hogy a nagyvárosoktól viszonylag messzire van. Visszajáró vendégek vagyunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is szeretnénk visszajárók lenni, engem teljesen rabul ejtett a vidék, ha pedig nyáron sincs nagy tömeg, az még vonzóbbá teszi. Elba is rajta van a bakancslistán. :)

      Törlés