2018. április 18., szerda

Tavaszi virágok




"A Tél rozzant teteme helyén vadrózsa virágzik, égőpiros virágain méhek járnak, a kislány már felnőtt mindenek fölé, és haját bontogatja:
- Szólj a legényeidnek, Szél!
Az óriások feltorlódnak, duhajon és elszántan. Erővel és ostorokkal, de aztán csak állnak, és kezükből kihullik az ostor. A Tavasz áll előttük káprázatos szépségében, látva és láthatatlanul. Haja kibomlott, és virágait a kezében tartja. 
- Legények - suttogja -, szórjátok szét a virágaimat!
És hull a virág a vizek, erdők, mezők, rétek világára." (Fekete István)



Jutott a virágból a mi kertünkbe is. Ősszel kicsit átalakítottuk a kocsifeljáró menti ágyást, és a fűből is elloptunk valamennyit az évelők számára. Lett árnyékos ágyásom hortenziákkal, árnyékliliomokkal, páfrányokkal, napos ágyásom rózsákkal, hagymásokkal, levendulával. Ültettünk fákat és cserjéket, még nem látványosak, de én már látom, néhány év múlva milyen pompásak lesznek. 
























 


















7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kerted és ez a sok színűség csodálatos!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha tetszik :). Korábban próbáltam valamilyen rendszert belevinni, de rájöttem, hogy nem megy ez nekem. Ami megtetszik, megveszem, és sok növényt kapok is ajándékba, mindent elfogadok. Eléggé összevisszaság van ezért, de én így szeretem.

      Törlés
  2. Elvarázsoltál. Én naponta járom a cserjéket, főleg tavaly, néztem, hogy "nőnek". Érezzék drukkolunk nekik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is :))) A reggeli szeánsz, hogy egy kávéval végigjárom a kertet, megnézem, melyik növény, holt tart, üdvözlöm az új hajtásokat, virágokat. Ilyenkor tavasszal olyan szép minden, pezseg a természet!

      Törlés
  3. Szia Eszter! Gyönyörű a kerted, csakúgy, mint a fotóid.
    Azt szeretném kérdezni, hogy annak a tömött, rózsaszín virágú díszfának mi a pontos neve? Olyan régóta szeretnék én is egy olyat az udvarra. Köszönöm, ha megírod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Babarózsának hívják, az ágait teljes hosszukban beboríták a virágok. Cserjeként is kapható, és törzsre oltott változatban is. Az enyémek törzse kb. 1,5 méter magas, és már nem fog növekedni, csak vastagodni.

      Törlés